Rusza kampania „19 dni przeciwko przemocy i krzywdzeniu dzieci i młodzieży” (http://mopr.suwalki.pl/aktualnosc/aktualnosci/885-rusza-kampania-19-dni-przeciwko-przemocy-i-krzywdzeniu-dzieci-i)
Rusza kampania „19 dni przeciwko przemocy i krzywdzeniu dzieci i młodzieży”
„Naszym marzeniem jest tworzenie świata,
w którym nie ma przemocy wobec dzieci i młodzieży…”
Wraz z początkiem listopada ruszyła międzynarodowa kampania ,,19 dni przeciwko przemocy i krzywdzeniu dzieci i młodzieży’’. Symbolem kampanii jest pomarańczowa wstążka. Pomarańczowy, to kolor ostrzegawczy, a prowadzone w ramach kampanii działania mają właśnie ostrzegać, zwracać uwagę, uczyć widzieć więcej i lepiej w obszarze zapobiegania przemocy wobec dzieci i młodzieży.
W Suwałkach kampania realizowana jest po raz drugi, partnerem kampanii jest Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie. Na przestrzeni tego miesiąca zaplanowano prelekcje w szkołach z udziałem przedstawicieli instytucji państwowych, spotkania z osadzonymi w zakładach karnych oraz inne działania mające na celu zwrócenie uwagi na prawa dziecka, godność, wychowanie w szacunku, bezpieczeństwie, wolności. Cykliczna (coroczna) realizacja różnorodnych działań poprzez poruszane treści oraz swój zasięg kształtuje świadome postawy wobec przemocy i jej przeciwdziałaniu.
Pracownicy socjalni, policjanci, psycholodzy, przedstawiciele służby więziennej oraz inni zaangażowani specjaliści będą udzielać wskazówek jak radzić sobie z problemem przemocy, gdzie poszukiwać pomocy i wsparcia. Na dzień 18 listopada br. przewidziano konferencją skierowaną do specjalistów pracujących na co dzień z dziećmi dotkniętymi przemocą. Tegoroczne działania są wyjątkowe, ponieważ do ich realizacji włączyło się wielu koalicjantów. Mamy przyjemność współpracować z Aresztem Śledczym w Suwałkach oraz Białymstoku, Zakładem Karnym w Białymstoku, Sądem Okręgowym w Suwałkach, Komendą Miejską Policji w Suwałkach jak również Suwalskim Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli, Państwową Uczelnią Zawodową w Suwałkach, oraz Suwalskim Klubem Sportowym „Wigry” i Akademią Piłkarską Wigry. Akcję promocyjną zaś wsparli artyści i osoby medialne.